середа, 15 березня 2017 р.

календарне планування 8 клас (70год.)

Календарне планування уроків хімії 
 8 клас

(2 год на тиждень, усього 70 годин)

п/п
Теми уроків:
Практичні роботи,
лабораторні досліди, навчальні проекти
Дата
Повторення основних питань курсу хімії 7 класу (4 год.)
1
Найважливіші хімічні поняття.
2
Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення.
3
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.
Масова частка елемента в складній речовині.
4
Масова частка розчиненої речовини


Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома (15 годин)
5
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів.
1. З історії відкриття періодичної системи хімічних елементів.
6
Поняття про лужні метали, галогени, інертні елементи.
7
Періодичний закон та періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва. 
8
Структура періодичної системи хімічних елементів
2. Форми періодичної системи хімічних елементів

9
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число.
10
Сучасне формулювання періодичного закону.Ізотопи. Нуклід.
11
Узагальнення і систематизації знань.



Тематичне оцінювання №1


12
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20.
13
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1-20.
14
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. Поняття про радіус атома.
15
Періодична система хімічних елементів з позиції теорії будови атома.
16
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома.
17
Значення періодичного закону
18
Контрольна робота №1


19
Узагальнення знань з теми: 
«Періодичний закон і періодична система хімічних елементів».
Тематичне оцінювання №2
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини (9 годин)
20
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність елементів
21
Ковалентний зв'язок, його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул.
22
Йони. Йонний зв’язок, його утворення.
Лабораторні досліди:
1.Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови.
23
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали.
Домашній експеримент:
1.Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток: води, кухонної солі, піску.

24
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток.
3. Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних граток.

25
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки.
26
Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів.
27
Розв'язання задач.


28
Узагальнення знань з теми: «Хімічний зв’язок і будова речовини»
Тематичне оцінювання №3
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами
(14 годин)
29
Кількість речовини. Моль - одиниця кількості речовини. Число Авогадро.
30
Число Авогадро. Розв'язання задач.


31
Розв'язання задач.
Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі.
32
Розв'язання розрахункових задач.


33
Молярна маса речовини.


34
Розв'язання задачОбчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою
35
Розв’язування розрахункових задач.


36
Закон Авогадро. Молярний об'єм газів.
37
Розв'язання задачОбчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов.
38
Розв’язування розрахункових задач.


39
Відносна густина газів.
40
Розв'язання задач.
Обчислення з використанням відносної густини газів
41
Розв’язування розрахункових задач.


42
Узагальнення знань по темі «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами»
Тематичне оцінювання №4

Тема 4. Основні класи неорганічних сполук (28 годин)
43
Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура.
44
Оксиди, їх склад, назви, класифікація.
45
Кислоти, їх склад, назви, класифікація.


46
Основи, їх склад, назви, класифікація.
47
Солі, їх склад, назви, класифікація.


48
Фізичні властивості оксидів. Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами.
4. Хімічний склад і використання мінералів.
49
Поширення у природі оксидів. Використання оксидів. Вплив на довкілля.
5. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини.

50
Способи добування оксидів.


51
Розв'язання задач.
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.


52
Фізичні властивості кислот. Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами. Ряд активності металів.
Лабораторні досліди
4.Дія водних розчинів кислот на індикатори. 5.Взаємодія хлоридної кислоти з металами.

53
Хімічні властивості кислот: взаємодія з основами, солями.


54
Поширення кислот у природі. Способи добування кислот.


55
Використання кислот.


56
Узагальнення і систематизації знань з теми: «Оксиди. Кислоти».



Тематичне оцінювання №5


57
Фізичні властивості основ. Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Реакція нейтралізації.
Лабораторні досліди
6.Дія водних розчинів лугів на індикатори.

58
Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання. Заходи безпеки під час роботи з лугами.
Лабораторні досліди
7.Взаємодія лугів з кислотами в розчині.


59
Фізичні та хімічні властивості амфотерних гідроксидів (Алюмінію, Цинку): взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні).


60
Способи добування лугів, нерозчинних основ та амфотерних гідроксидів.


61
Фізичні властивості середніх солей. Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями.
Лабораторні досліди
8.Взаємодія металів із солями у водному розчині.
9.Взаємодія солей з лугами у водному розчині.
10.Реакція обміну між солями в розчині.

62
Поширення солей у природі та їх практичне використання.
6. Сполуки основних класів у будівництві й побуті.


63
Способи добування солей.
7. Вирощування кристалів солей.

64
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.
Домашній експеримент
2.Дія на сік буряка лимонного соку, розчину харчової соди, мильного розчину.

65
Контрольна робота №2


66
Практична  робота №1
Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук.


67
Значення експериментального методу в хімії.
Лабораторні досліди
11.Розв’язування експериментальних задач.

68
Практична робо­та № 2.
Розв’язування експериментальних задач


69
Розв’язування розрахункових задач.


70
Узагальнення знань з теми:
« Основні класи неорганічних сполук».



Тематичне оцінювання №6



Орієнтовні об’єкти екскурсій. Краєзнавчий і мінералогічний музеї.