Календарне планування уроків
хімії
8 клас
(2 год на тиждень, усього 70 годин)
№п/п
|
Теми уроків:
|
Практичні роботи,
лабораторні досліди, навчальні проекти
|
Дата
|
|||
Повторення основних питань курсу хімії 7 класу (4 год.)
|
||||||
1
|
Найважливіші хімічні поняття.
|
|||||
2
|
Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення.
|
|||||
3
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.
Масова частка елемента в складній речовині.
|
|||||
4
|
Масова частка розчиненої речовини
|
|||||
Тема 1. Періодичний
закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома (15 годин)
|
||||||
5
|
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів.
|
1. З історії відкриття
періодичної системи хімічних елементів.
|
||||
6
|
Поняття про лужні метали, галогени, інертні елементи.
|
|||||
7
|
Періодичний закон та періодична система хімічних елементів
Д.І.Менделєєва.
|
|||||
8
|
Структура періодичної системи хімічних елементів
|
2. Форми періодичної системи хімічних елементів
|
||||
9
|
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число.
Нуклонне число.
|
|||||
10
|
Сучасне формулювання періодичного закону.Ізотопи. Нуклід.
|
|||||
11
|
Узагальнення і систематизації знань.
|
|||||
Тематичне оцінювання №1
|
||||||
12
|
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20.
|
|||||
13
|
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та
підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1-20.
|
|||||
14
|
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. Поняття про радіус атома.
|
|||||
15
|
Періодична система хімічних елементів з позиції теорії будови атома.
|
|||||
16
|
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у
періодичній системі та будовою атома.
|
|||||
17
|
Значення
періодичного закону
|
|||||
18
|
Контрольна робота №1
|
|||||
19
|
Узагальнення знань з
теми:
«Періодичний закон і
періодична система хімічних елементів».
|
|||||
Тематичне оцінювання №2
|
||||||
Тема 2. Хімічний
зв’язок і будова речовини (9 годин)
|
||||||
20
|
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність елементів
|
|||||
21
|
Ковалентний зв'язок,
його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули
молекул.
|
|||||
22
|
Йони. Йонний зв’язок, його утворення.
|
Лабораторні досліди:
1.Ознайомлення з фізичними властивостями
речовин атомної, молекулярної та йонної будови.
|
||||
23
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали.
|
Домашній експеримент:
1.Дослідження фізичних
властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток: води, кухонної
солі, піску.
|
||||
24
|
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток.
|
3. Залежність фізичних властивостей речовин від
типів кристалічних граток.
|
||||
25
|
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною
формулою сполуки.
|
|||||
26
|
Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів.
|
|||||
27
|
Розв'язання задач.
|
|||||
28
|
Узагальнення знань з теми: «Хімічний зв’язок і будова речовини»
|
|||||
Тематичне оцінювання №3
|
||||||
Тема 3. Кількість
речовини. Розрахунки за хімічними формулами
(14 годин)
|
||||||
29
|
Кількість речовини. Моль - одиниця кількості
речовини. Число Авогадро.
|
|||||
30
|
Число Авогадро. Розв'язання
задач.
|
|||||
31
|
Розв'язання задач.
Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі.
|
|||||
32
|
Розв'язання розрахункових задач.
|
|||||
33
|
Молярна маса речовини.
|
|||||
34
|
Розв'язання задач. Обчислення за хімічною формулою маси
даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою
|
|||||
35
|
Розв’язування розрахункових задач.
|
|||||
36
|
Закон Авогадро. Молярний об'єм газів.
|
|||||
37
|
Розв'язання задач. Обчислення об’єму певної маси або
кількості речовини відомого газу за нормальних умов.
|
|||||
38
|
Розв’язування розрахункових задач.
|
|||||
39
|
Відносна густина
газів.
|
|||||
40
|
Розв'язання задач.
Обчислення з використанням відносної густини газів
|
|||||
41
|
Розв’язування розрахункових задач.
|
|||||
42
|
Узагальнення знань по темі «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними
формулами»
|
|||||
Тематичне оцінювання №4
|
||||||
Тема 4. Основні класи неорганічних
сполук (28 годин)
|
||||||
43
|
Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура.
|
|||||
44
|
Оксиди, їх склад, назви, класифікація.
|
|||||
45
|
Кислоти, їх склад, назви, класифікація.
|
|||||
46
|
Основи, їх склад, назви, класифікація.
|
|||||
47
|
Солі, їх склад, назви, класифікація.
|
|||||
48
|
Фізичні властивості оксидів. Хімічні властивості оснόвних, кислотних та
амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами.
|
4. Хімічний склад і
використання мінералів.
|
||||
49
|
Поширення у природі оксидів. Використання оксидів. Вплив на довкілля.
|
5. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я
людини.
|
||||
50
|
Способи добування оксидів.
|
|||||
51
|
Розв'язання задач.
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини
реагентів та продуктів реакцій.
|
|||||
52
|
Фізичні властивості кислот. Хімічні властивості кислот: дія на
індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами. Ряд активності металів.
|
Лабораторні досліди
4.Дія водних розчинів
кислот на індикатори. 5.Взаємодія хлоридної кислоти з металами.
|
||||
53
|
Хімічні властивості кислот: взаємодія з основами, солями.
|
|||||
54
|
Поширення кислот у природі. Способи добування кислот.
|
|||||
55
|
Використання кислот.
|
|||||
56
|
Узагальнення і систематизації знань з теми: «Оксиди. Кислоти».
|
|||||
Тематичне оцінювання №5
|
||||||
57
|
Фізичні властивості основ. Хімічні властивості лугів: дія на
індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Реакція
нейтралізації.
|
Лабораторні досліди
6.Дія водних розчинів лугів на індикатори.
|
||||
58
|
Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і
розкладання внаслідок нагрівання. Заходи безпеки під час роботи з лугами.
|
Лабораторні досліди
7.Взаємодія лугів з кислотами в розчині.
|
||||
59
|
Фізичні та хімічні властивості амфотерних гідроксидів (Алюмінію, Цинку):
взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні).
|
|||||
60
|
Способи добування лугів, нерозчинних основ та амфотерних гідроксидів.
|
|||||
61
|
Фізичні властивості середніх солей. Хімічні властивості середніх
солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями.
|
Лабораторні досліди
8.Взаємодія металів із
солями у водному розчині.
9.Взаємодія солей з
лугами у водному розчині.
10.Реакція обміну між
солями в розчині.
|
||||
62
|
Поширення солей у природі та їх практичне використання.
|
6. Сполуки основних класів у будівництві й побуті.
|
||||
63
|
Способи добування солей.
|
7. Вирощування кристалів солей.
|
||||
64
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.
|
Домашній експеримент
2.Дія
на сік буряка лимонного соку, розчину харчової соди, мильного розчину.
|
||||
65
|
Контрольна робота №2
|
|||||
66
|
Практична робота №1
Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук.
|
|||||
67
|
Значення експериментального методу в хімії.
|
Лабораторні досліди
11.Розв’язування
експериментальних задач.
|
||||
68
|
Практична робота № 2.
Розв’язування експериментальних задач
|
|||||
69
|
Розв’язування розрахункових задач.
|
|||||
70
|
Узагальнення знань з теми:
« Основні класи неорганічних сполук».
|
|||||
Тематичне оцінювання №6
|
||||||
Орієнтовні об’єкти екскурсій. Краєзнавчий і мінералогічний музеї.