Календарно-тематичне
планування уроків хімії
7-й клас
(Усього 70 години, 2 год на
тиждень)
Номер уроку
|
Дата
|
Тема уроку
|
Домашнє завдання
|
Вступ
|
|||
1
|
Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у
навколишньому світі.
|
||
2
|
Короткі відомості з історії хімії.
|
Навчальний проект
1.
Хімічні знання в різні епохи.
|
|
3
|
Правила
поведінки учнів у хімічному кабінеті.
Демонстрації:
1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти).
2. Зміна забарвлення індикаторів
у різних середовищах.
|
||
4
|
Ознайомлення
з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом.
|
||
5
|
Практична робота №1 . Правила безпеки під час роботи
в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і
нагрівними приладами. Будова полум’я.
Проведено
інструктаж з БЖД.
|
||
Початкові хімічні поняття
|
|||
6
|
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули.
Атоми.
|
||
7
|
Як вивчають речовини. Спостереження й
експеримент у хімії.
Демонстрації:
5-9. Хімічні реакції, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом. |
Домашній експеримент:
1.
Взаємодія харчової соди з соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром.
|
|
Номер уроку
|
Дата
|
Тема уроку
|
Домашнє завдання
|
8
|
Фiзичні властивості речовин.
Лабораторний дослід №1. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень.
Формулювання висновків..
Проведено інструктаж з БЖД.
|
||
9
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні).
Способи розділення сумішей.
|
||
10
|
Практична робота №2 . Розділення неоднорідної
суміші.
Проведено інструктаж з БЖД.
|
||
11
|
Атом, його склад. Хімічні елементи, їхні назви і
символи.
|
||
Закріплення знань про хімічні елементи.
|
|||
12
|
Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів
Д.І. Менделєєва.
Демонстрації:
3. Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва.
|
||
13
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.
|
||
14
|
Узагальнюючий
урок з теми.
Тематичне оцінювання №1
|
||
15
|
Хімічні
формули речовин.
|
||
16
|
Прості
та складні речовини. Багатоманітність речовин.
Лабораторний
дослід № 2
Ознайомлення зі зразками простих
і складних речовин. Проведено інструктаж з БЖД.
|
||
17
|
Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи.
Демонстрації:
4. Зразки металів і неметалів.
|
||
18
|
Валентність хімічних елементів.
|
||
19
|
Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів.
|
||
20
|
Визначення валентності елементів за формулами бінарних
сполук.
|
||
Розв’язування
задач і вправ.
|
|||
21
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною
формулою.
|
||
22
|
Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її
формулою.
|
||
23
|
Розв’язування
задач і вправ.
|
||
Номер уроку
|
Дата
|
Тема уроку
|
Домашнє завдання
|
24
|
Узагальнюючий
урок з теми.
Тематичне оцінювання №2
|
||
25
|
Масова
частка елемента в складній речовині.
|
||
26
|
Обчислення
масової частки елемента в складній речовині.
|
||
27
|
Складання
формул речовин за масовою часткою елементів у речовині
|
||
28
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та
явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин.
Лабораторний дослід
№ 3 Проведення
хімічних реакцій
Проведено інструктаж з БЖД.
|
Навчальні проекти
2.
Хімічні явища в природному довкіллі
3.
Хімічні явища в побуті
4.Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах
5.
Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості
|
|
29
|
Практична робота №3 . Дослідження фізичних і
хімічних явищ.
Проведено інструктаж з БЖД.
|
||
30
|
Контрольна
робота № 1.
|
||
31
|
Узагальнюючий
урок з теми «Вступ. Початкові хімічні поняття»
Тематичне оцінювання №3
|
||
32
|
Підсумковий
урок за І семестр.
|
||
Кисень
|
|||
33
|
Повітря, його
склад.
|
||
34
|
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули,
поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.
|
||
35
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій.
Демонстрації:
10. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин. |
||
36
|
Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння.
|
||
Номер уроку
|
Дата
|
Тема уроку
|
Домашнє завдання
|
37
|
Складання рівнянь хімічних реакцій.
|
||
38
|
Добування
кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття
про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню.
Демонстрації:
11. Добування кисню з гідроген пероксиду.
12.
Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води.
13.
Доведення наявності кисню.
|
||
39
|
Практична робота №4 Добування кисню з гідроген пероксиду,
збирання, доведення його наявності. Проведено інструктаж з БЖД.
|
||
40
|
Розв’язування
задач і вправ.
|
||
41
|
Узагальнюючий
урок з теми.
Тематичне
оцінювання №4
|
||
42
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими
речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція
сполучення.
|
||
43
|
Поняття про оксиди,
окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Взаємодія кисню зі
складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози).
Демонстрації:
14. Спалювання
простих і складних речовин.
|
||
44
|
Розв’язування задач і
вправ.
|
||
45
|
Умови виникнення та припинення горіння.
|
||
46
|
Маркування
небезпечних речовин.
Демонстрації:
15.
Маркування небезпечних речовин.
|
||
47
|
Колообіг
Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та
біологічна роль кисню.
|
Навчальні проекти
6. Проблема
забруднення повітря та шляхи її розв’язування
7. Дослідження зміни концентрації
вуглекислого газу у класній кімнаті під час занять
|
|
Номер уроку
|
Дата
|
Тема уроку
|
Домашнє завдання
|
48
|
Розв’язування задач і
вправ.
|
||
49
|
Узагальнюючий
урок з теми «Кисень»
Тематичне оцінювання №5
|
||
Вода
|
|||
50
|
Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні
властивості. Вода – розчинник.
|
Навчальні проекти
10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води
|
|
51
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена
речовина.
Демонстрації:
16. Виготовлення розчинів.
|
Домашній експеримент:
2. Виготовлення водного розчину
кухонної солі.
|
|
52
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої
речовини.
|
||
53
|
Розв’язування
задач і вправ.
|
||
54
|
Виготовлення розчину.
Лабораторний дослід
№ 4 Виготовлення
водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. Проведено інструктаж з БЖД.
|
||
55
|
Обчислення масової частки і
маси розчиненої речовини в розчині.
|
||
56
|
Розв’язування задач і вправ.
|
||
57
|
Взаємодія води з оксидами.
Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи.
|
||
58
|
Розв’язування задач і вправ.
|
||
59
|
Поняття про індикатори.
Лабораторний дослід № 5
Випробування водних розчинів
кислот і лугів індикаторами. Проведено інструктаж з БЖД.
Демонстрації:
17. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Дія водного
розчину добутої речовини на індикатори.
18. Взаємодія фосфор(V) оксиду з водою. Дія водного
розчину добутої речовини на індикатори.
|
||
60
|
Значення води і водних розчинів
у природі та житті людини. Кислотні дощі.
|
||
Номер уроку
|
Дата
|
Тема уроку
|
Домашнє завдання
|
61
|
Проблема
чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних
станціях та в домашніх умовах.
|
Навчальні проекти
8.
Проблема збереження чистоти водойм
9. Дослідження якості води з різних джерел
10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води
11.
Способи очищення води в побуті
Домашній експеримент:
3.
Очищення води кип’ятінням і за допомогою побутового фільтру
|
|
62
|
Розв’язування задач і вправ.
|
||
63
|
Контрольна
робота № 2.
|
||
64
|
Узагальнюючий
урок з теми «Вода».
Тематичне оцінювання №6
|
||
65
|
Узагальнення
знань з теми «Початкові хімічні
поняття».
|
||
66
|
Узагальнення
знань з теми «Кисень».
|
||
67
|
Узагальнення
знань з теми «Вода».
|
||
68
|
Розв’язування
задач і вправ.
|
||
69
|
Узагальнення знань з курсу хімії 7 класу
|
||
70
|
Екскурсія. Орієнтовні об’єкти екскурсій.
Хімічні лабораторії промислових і сільськогосподарських підприємств,
науково-дослідних інститутів, вищих навчальних закладів. Пожежне депо. Водоочисна
станція.
|